Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Saker blir inte alltid som man har tänkt sig.

Av Karolina - 28 februari 2011 12:31

Halloj.


Idag startade vårterminen på filosofiska fakulteten igen. Egentligen var det bara introduktion och registrering så inte många minuter efter vi kom till skolan så hamnade vi istället på ett café i närheten.


Vi har nu varit lediga i en månad. Planerna för denna ledighet var stora. Vi skulle åka ner till Makarska för att spendera lite mer tid därnere. Vi skulle åka till Sarajevo över en helg. Vi skulle upptäcka nya delar av Zagreb. Jag skulle gå igenom det vi har lärt oss i skolan hittills för att få lite repetition. Jag skulle träna på gymmet...


Så.. vad gjorde vi under lovet? Sista dagen på förra terminen var på fredagen den 28 januari. På måndagen fick jag galet ont i munnen, eftersom min sista visdomstand inte riktigt har plats att växa på, men ändå ihärdigt tvingar sig upp. Detta resulterade i att jag hade så ont att jag hade svårt att äta och knappt kunde sova på nätterna. Det började så smått bli bättre och jag började tro på ett liv efter tandvärk....Och jag fick ett nytt liv efter tandvärken. Fick jag ett bättre liv? Not so much! På fredag natt insjuknade både jag och Daniel i vad vi nu vet var salmonella. Jag tänker inte gå in på detaljer runt detta, men jag kan säga så mycket som att en lägenhet på 24 kvm med en liten toalett inte är ultimat för sådana utsvävningar. I två och en halv vecka var jag, med undantag för snabb shopping i matbutiken i huset, endast i vår lägenhet.  Vi blev som tur var friska till Daniel, Joel och Ola kom på besök från Sverige förra torsdagen. Jag hann må ganska bra i ett par dagar innan jag i lördags började få ont i halsen. Nu har jag feber och är förkyld.


Helgresan till Sarajevo blev omplanerad till en dagstur till Budapest och denna blev i sin tur framflyttad till denna lördag. Detta blev senare ändrat fram och tillbaka ock det slutade med att det inte blev någon resa alls. Makarskaresan blev framflyttad så pass många gånger på grund att salmonellan att vi tillslut bara hann vara där i två dagar. Det blev heller inget med repetitionen av kroatiskan. Och jag hann gymma en gång innan jag blev sjuk.....


Det blir inte alltid som man har tänkt sig, men jag är på topphumör ändå för allt är bättre än salmonella och imorgon börjar skolan på riktigt igen (jag har ju som ni vet blivit en riktig skolnörd sedan jag flyttade hit)


Ha det!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 25 mars 2011 11:57

Hej hej.   Nu är våren här med allt vad det innebär. Blommor har börjat poppa upp ur marken. Uteserveringarna börjar fyllas med folk och en svag grilldoft hänger över vårt kvarter. Härligt!! Ett plus till detta är ju att kroatiens vår är att jämf...

Av Karolina - 30 januari 2011 23:12


Hej på er! Ok. Här kommer en liten uppdatering på vad som har hänt den senaste tiden. Efter ett par dagar i Zagreb efter vinterlovet så började skolan igen. Vi (i klassen) trodde då att det slutliga provet skulle vara den sista veckan i sko...

Av Karolina - 8 januari 2011 12:03

Nu är det början på det nya året. Det har inte hänt så mycket än så jag tänkte bara göra ett kort inlägg den här gången. Jag och Daniel har varit hemma i Sverige över jul och nyår. Det var riktigt kul att träffa alla igen.  Jag blev dock sjuk...

Av Karolina - 8 december 2010 14:48

Halloj. Nu tänkte jag berätta det sista (det är ju självklart inte det sista) vad gäller mitt visum. Efter detta kommer jag inte tjata mer om detta, för allas skull. Efter att vi åkte till den kroatiska ambassaden i Ljubljana i Slovenien så be...

Av Karolina - 23 november 2010 13:37

Bog ljudi!! Ja se zovem Karolina i ja sam iz švedske. Ja živim u Hrvatsku na učim Hrvatski jezik na filozofski fakulltet u Zagreb. Sada ja sam živjela ovdje za tri mjesec, ali sam studirala samo za dva. (Jag heter Karolina och j...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards