Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Det forsta inlagget

Av Karolina - 4 september 2010 10:27

Jag har i mitt forsta inlagg tankt att forklara bakgrunden till varfor jag har tankt att spendera narmare ett ar i Kroatiens huvudstad Zagreb och varfor jag aven valt att blogga om denna period. Detta ifall nagon jag inte kanner mot formodan skulle lyckas hitta den har bloggen,


Ni vet den gamla klassikern; flicka moter pojke, pojke ar halvkroat, flicka vill lara sig kroatiska........ inte?  Jaha, ja sa var det for mig iallafall,  Jag tankte da; „Var kommer jag snabbast att lara mig kroatiska om inte i Kroatien.. och sa blev det... Jag och min pojkvan Daniel kommer att bo i Kroatien fran september 2010 till juli 2011.


Nu har det visat sig att jag inte ar den enda som kommit till denna insikt att ett sprak lattast lars in genom att befinna sig i landet dar det utovas. Det finns tydligen en massa andra manniskor som pluggar sprak i andra lander. J. Efter att ha last nagra andra bloggar sa tankte jag att det kunde vara en kul grej att prova detta world wide web-fenomen som alla pratar om sa mycket.


Med detta som bakgrund sa kommer min blogg framst handla om mitt vardagliga liv i Zagreb och mina tankar kring de nya intryck jag kommer att fa. Jag kommer att ga in i detta med ett oppet sinne och tanker inte satta upp nagra tydligare regler an sa for bloggens innehall. Daremot vet jag vad min blogg INTE kommer att handla om.


Den kommer INTE att handla om vilka nya coola klader jag har kopt fran diverse lyxiga marken. Dels for att det inte intresserar mig eller nagon som kommer att lasa denna blogg, dels for att det inte finns en chans i helvetet att jag har rad med sadana inkop.


Den kommer INTE att handla om nagonting kopplat till stureplan, dels av liknande skal som ovan och dels av forklarliga skal som att jag inte befinner mig i samma land.


Den kommer INTE att handla om mina innersta kanslor som jag har i sadan overflod att jag tanker delge dem fyra ganger om dagen.


Tidigt i morse kom jag till Zagreb, men for tillfallet gor vi ett kort stopp har for att imorgon aka ner till sodra Kroatien och semestra ett par veckor innan allvaret borjar.


Pa aterseende     //Karro


PS. Nasta gang jag skriver kommer det inte vara lika jobbigt att lasa for da har jag min egen dator med hela alfabetet, DS



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 25 mars 2011 11:57

Hej hej.   Nu är våren här med allt vad det innebär. Blommor har börjat poppa upp ur marken. Uteserveringarna börjar fyllas med folk och en svag grilldoft hänger över vårt kvarter. Härligt!! Ett plus till detta är ju att kroatiens vår är att jämf...

Av Karolina - 28 februari 2011 12:31

Halloj.   Idag startade vårterminen på filosofiska fakulteten igen. Egentligen var det bara introduktion och registrering så inte många minuter efter vi kom till skolan så hamnade vi istället på ett café i närheten.   Vi har nu varit lediga i...

Av Karolina - 30 januari 2011 23:12


Hej på er! Ok. Här kommer en liten uppdatering på vad som har hänt den senaste tiden. Efter ett par dagar i Zagreb efter vinterlovet så började skolan igen. Vi (i klassen) trodde då att det slutliga provet skulle vara den sista veckan i sko...

Av Karolina - 8 januari 2011 12:03

Nu är det början på det nya året. Det har inte hänt så mycket än så jag tänkte bara göra ett kort inlägg den här gången. Jag och Daniel har varit hemma i Sverige över jul och nyår. Det var riktigt kul att träffa alla igen.  Jag blev dock sjuk...

Av Karolina - 8 december 2010 14:48

Halloj. Nu tänkte jag berätta det sista (det är ju självklart inte det sista) vad gäller mitt visum. Efter detta kommer jag inte tjata mer om detta, för allas skull. Efter att vi åkte till den kroatiska ambassaden i Ljubljana i Slovenien så be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards